lördag 23 augusti 2014

Dag 25, den 23 augusti

FRAMME !!!!
Oh vad skönt.


Syter   - Viterskalet   -   Hemavan

Började dagen utan kaffe, för det hade tagit slut. Humöret i botten. 

Dimman omfamnade alla fjälltoppar. 
Sytertoppen var ingen ide att bestiga. 

Naturen påminner om lapporten. Väldigt mäktigt. 

Stugvärden Mia i Viterskalet bjöd mig på starkt och gott kaffe. 
Huvudvärken försvann och humöret blev bra igen. 

Blåbär har ju funnits utmed Kungsleden hela vägen men 
just innan Hemavan fanns extremt mycket blåbär. 

Tipset att gena över slalombacken var ett dåligt förslag. 
Bron hade rasat så genvägen blev en senväg. 
När jag kom fram till Hemavan Fjällstation så trodde jag att 
det var STF, men det var det inte. 
SMU var det gamla namnet: Missionsförbundet Ungdom. 
Det blev bra i alla fall. Fick bo med hunden i en större friggebod. 

Nu upptäckte jag orsaken till att Prada "har klappat ihop" emellanåt. 
Hon har flera öppna sår i och runt sin "armhåla". Klövjeväskan har orsakat skavsår! 
Hon har nog försökt att tala om för mig att det gör ont, men jag har inte förstått. 
Förlåt Prada. Nu köper vi en ny klövjeväska till nästa år.

Efter middagen blev det en promenad till ICA för att köpa godis och annat. 
En skön känsla - att vandringen är avklarad!