onsdag 20 augusti 2014

Dag 21, den 19 augusti

Adolfström  -  Sjnulttjie
Vandrade cirka 2,3 mil.
På handelsboden blev jag rekommenderad att åka båt första biten.
Så blev det. Motorbåt tillsammans med Matilda "Humlan" till Bäverholmen.
Matilda bara försvann, snabb som hon är.
Det var sista gången jag såg henne.
På kvällen kom en ensam vandrare till prismastugan
som nog blev besviken över att stugan redan var upptagen.
Sandra hette hon och var från Tyskland.
Hon hade också startat i Abisko och skulle till Hemavan.
Under tiden som hon åt sin kvällsmat pratade vi om allt möjligt.
Hon fick låna min smartphone för att maila till sin bror som hon saknade så.
Hon skulle vandra vidare för att tälta.
Hennes kängor var totalt genomblöta och tunga.
De var av märket Meindl utan Gore-Tex (!). 
Jag tyckte synd om henne.
Så nöjd över att jag valde att sova i STFs prismastuga,
istället för att tälta för det kom väldigt mycket regn.

Rävfallstugan är nästa mål, knappt 3 mil.